Zo maak je je YouTube kanaal aantrekkelijk

27 september 2017
categorie
socialmedia
Video
Reacties  0

Tegenwoordig kun je als bedrijf, stichting of vereniging bijna niet meer zonder een YouTube kanaal. Daar kun je filmpjes posten over je bedrijf, van projecten die je hebt gedaan of opdrachten die je succesvol hebt afgerond. Dit is een heel goede reclame, omdat dit soort filmpjes vaak heel goed laten zien wat je doet en een goed beeld geven van wat eventuele klanten of bezoekers van je site kunnen verwachten. Maar hoe maak je je YouTube kanaal nu zo aantrekkelijk mogelijk voor bezoekers?

Plaats een opvallende banner

Om te beginnen kun je op je kanaal een opvallende banner plaatsen. Met zo’n banner is voor bezoekers van je kanaal direct duidelijk om wie het gaat. Je kunt er natuurlijk je logo of bedrijfsnaam op zetten, maar een mooie foto die direct alles zegt over jouw YouTube kanaal is natuurlijk een prima blikvanger. Let bij het ontwerpen van je banner op de afmetingen en de bestandsgrootte. De meest ideale afmetingen voor je banner zijn 2560 x 1440. Zorg er daarnaast voor dat je banner niet groter is dan 2 Megabyte, omdat YouTube hem anders zal weigeren. Natuurlijk kun je een eenmaal geplaatste banner later wijzigen als je dat wilt. Je kunt op je banner ook links toevoegen naar je website of je (bedrijfs)account op Twitter, Facebook en andere social media. Hiermee vergroot je meteen het bereik van deze accounts.

Plaats een kanaaltrailer voor nieuwe bezoekers

Nieuwe bezoekers op je YouTube channel wil je natuurlijk laten weten wat je doet en wat ze kunnen verwachten. Dit kan met een introductiefilmpje dat op de startpagina van je YouTube kanaal wordt geplaatst. Bezoekers die nieuw zijn zien dit filmpje als eerste. Leg hierin kort uit waar het kanaal over gaat en wat ze kunnen verwachten. Dit vergroot de kans dat ze niet meteen wegklikken omdat ze in de wirwar van filmpjes op je kanaal de weg niet kunnen vinden. Zodra iemand zich op jouw YouTube kanaal abonneert wordt het introductiefilmpje niet meer weergegeven. Een terugkerende bezoeker weet immers wat hij kan verwachten en heeft geen uitleg meer nodig.

Hoe aantrekkelijker je kanaal, hoe meer bezoekers

Wil je zo veel mogelijk bezoekers op je YouTube kanaal, zorg er dan voor dat er regelmatig wat nieuws te zien is. Post regelmatig een vlog over wat je bedrijf doet, nieuwe ontwikkelingen of bij voorbeeld een voorstelfilmpje van een nieuwe medewerker. Dit hoeft geen hoge post te zijn, een hovenier die bij een hoveniersbedrijf aan de slag gaat en daar enthousiast over vertelt is heel goede reclame.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *